6 Aralık 2008 Cumartesi

Ekler


Bu sıralar klasikler üstünde çalışıyorum. Hayatımda ilk defa zeytinyağlı sarma ve etli lahana dolması yaptım, ama tarifini vereceğim şey yine bir pasta klasiği:


Şu Hamuru


Malzemesi:

250 ml su

90 gr tereyağ

250 ml (=1 cup) un

2 tatlı kaşığı toz şeker

1/2 tatlı kaşığı tuz

4 yumurta


Yapılışı:

250 ml su ile 90 gr tereyağ küçük bir tencerede kaynatın. Önceden elediğiniz 1 cup un, 2 tatlı kaşığı toz şeker ve yarım çay kaşığı tuzu birden içine katıp iyice karıştırın; karıştıra karıştıra 2-3 dk daha ateşte tutun. Ateşten alıp mikserle çırparak birkaç dakika soğuttuktan sonra teker teker dört yumurtayı içine kırıp karıştırın (el blenderi veya mikserle).

Yağlanmış yağlı kağıt veya silpat üstünde krema sıkacağıyla parmak büyüklüğünde hamurlar sıkın veya iki tatlı kaşığı yardımıyla ceviz büyüklüğünde parçalar yapın. Parmaklarınızı ıslatarak üstlerini hafifçe düzeltin.

Önceden 180 dereceye ısıttığınız fırında 20 dk pişirin. Daha sonra fırını kapatıp kapağını açmadan 10 dk içinde bekletip ondan sonra çıkarın, tel üstünde soğutun.


İç Kreması


Malzemesi:

500 ml süt

5 y.k. tozşeker

2 yumurta sarısı

2 y.k. un

1 y.k. nişasta

1 paket vanilya

1 y.kaşığı tereyağ


Yapılışı:

Süt, şeker, un, nişasta ve vanilyayı küçük bir tencere içinde orta ısıda karıştırarak muhallebi kıvamına gelene dek pişirin. Altını kapattıktan sonra tereyağını koyup içinde erimesini bekleyin ve karıştırınn. Topaklar oluştuysa el blenderi ile kıvamını düzeltebilirsiniz.


Bundan sonrası tamamen keyfinize kalmış, ama ben uzun olanları ikiye yarıp pastacı kreması ve muz koydum, üstlerine pudra şekeri serptim; top şeklinde olanların içine pastacı kremasını ince uçlu krema pompasıyla doldurdum. 50 gr bitter çikolatayı 1 y.k. tereyağı ile benmaride erittim, topları içine batırdım.


Hiç yorum yok: